Afvallen

Afvallen met kant en klaar maaltijden

afvallen met kant en klare maaltijden

Afvallen met kant en klaar maltijden kan! We leggen in deze blog uit hoe jij dat nu zelf kan doen. We worden overspoeld door zogenaamde afslankgoeroes die ons een droomlichaam beloven in een recordtempo. Inmiddels weten we allemaal dat dat afvallen, en ook spieropbouw, een proces is dat tijd en consistentie nodig heeft. Lees in dit artikel hoe je gemakkelijk afvalt met kant en klaar maaltijden!

Hoe werkt afvallen?

Vergeet de tovermiddeltjes die we dagelijks voorbij zien komen. De verandering die we willen bereiken met ons lichaam is een proces waarbij tijd en consistentie centraal staat. Niemand is tenslotte aangekomen van één hamburger te eten of afgevallen van één salade te eten.

De essentie hiervan is je energiebalans en je macronutriënten, met name het aantal calorieën die consumeert. Deze bepaalt op je gaat bijkomen in gewicht of net afvallen. Ieder van ons heeft een basaal metabolisme dat gezien wordt als een nulmeting. Ga je meer kcal eten dan dit ijkpunt en bereik je een calorie-overschot? Dan kom je gewicht aan. Ga je voor een calorie-tekort? Dan verlies je gewicht. We kunnen niet genoeg benadrukken dat het lichaam hier de nodige tijd voor nodig heeft. Het bijhouden van deze inname is essentieel omdat we vaker zien dat we zogenoemde ‘verborgen’ calorieën consumeren doorheen de dag. Deze calorie-inname kan je bijhouden met tal van mobiele applicaties zoals MyFitnessPal

Kan je afvallen met kant en klare maaltijden?

Nu we weten hoe afvallen werkt, snappen we ook het belang van om onze calorie-inname te gaan bijhouden. Alles wat we eten en drinken heeft namelijk invloed op dit proces (ja ook drinken, dat biertje tijdens de vrijdag middag borrel is ook niet kcal-vrij). Het is vaak een hele stap om ineens al je voedsel inname te gaan bijhouden in een app en waarbij je een ongeziene band opbouwt met je keukenweegschaal.

Gelukkig zijn de kant en klare maaltijden van Rich Meals voorzien van een duidelijk overzicht van de voedingswaarden bij elk gerecht. Hierbij zie je in een oogopslag het aantal calorieën per maaltijd maar ook specifiekere gegevens zoals aantal koolhydraten, eiwitten en dergelijke. Dit geeft ons ruimte om onze voedselinname te plannen en niet onbewust meer te eten dan het plan was. Je kent het vast wel: Oh dat éné snoepje kan vast geen kwaad, tot je er inmiddels 4 hebt opgegeten en niet stil staat bij de onnodige calorieën.

Voordeel van mealpreppen tijden het afvallen

Na een drukke dag op het werk en het sociale leven dat we proberen te onderhouden hebben we vaak geen zin om nog eens de nodige tijd te verliezen in de keuken met die vervelende keukenweegschaal onder de arm, laat staan dat we zelfs nog langs de supermarkt moeten gaan. Hier is mealpreppen en Rich Meals jouw ideale uitkomst:

  • Tijdbesparend: door maaltijden op voorhand te bereiden hebben we meer vrijheid voor leuke dingen!
  • Consistentie: mits we al een heerlijke maaltijd in de koeling hebben staan, hoeven we die bij thuiskomst alleen nog te verwarmen. Dit minimaliseert de kans dat je alsnog kiest voor die ongezonde hap
  • Bewuste keuzes: hoeveel ruimte heb je nog voor je dagelijkse calorie-inname en wat is hier nog mogelijk? Ga voor het maximale!

De voordelen van de maaltijden van Rich-Meals

Rich-Meals is hét platform van kant en klare maaltijden met alleen maar voordelen:

  • Duidelijk overzicht van de macronutriënten per maaltijd
  • Heerlijke complete gerechten die je zelf kan samenstellen
  • Bereid met verse hoogwaardige gerechten
  • Luchtdicht & met foodgas verpakt dus aanzienlijk langere houdbaar
  • 3 levermomenten per week

Waar moet je op letten bij een kant en klare maaltijd tijdens het afvallen?

We horen vaak andere zeggen ‘afvallen is kinderspel’. Als we kijken naar de pure essentie van het proces, is het een simpele rekensom. Maar graag benadrukken we ook steevast dat alles op een gezonde manier moet gebeuren.

Maar als ik maar één appel per dag eet, zit ik toch ver onder mijn balans en val ik toch veel sneller af?’

Klopt, maar dit raden we niemand aan. Reden? Het is onwijs ongezond!

Ons lichaam is een complex machine waar we veel zorg voor moeten dragen. We hebben er tenslotte maar één! Naast dat we puur kunnen afvallen en bijkomen, is een gezond lichaam minstens zo belangrijk. Daarmee verwijs ik naar de voedingsstoffen die ons lichaam nodig heeft om te kunnen functioneren. Kies daarom voor een gevarieerd voedingspatroon met alle essentiële voedingsstoffen!

Wist je dat bijvoorbeeld een tekort aan vitamine B12 enorme gevolgen kan hebben op ons lichaam? Denk maar aan vermoeidheid, geheugenverlies en concentratieproblemen. Net deze vitamine halen we uit voornamelijk dierlijke producten zoals melk en vlees.

Wat is belangrijk op een voedingslabel?

Bewustwording is essentieel. Vaak staren mensen zich blind louter op het aantal kcal per 100g weergegeven op de verpakking. Deze getallen schrikken mensen af zonder dat ze eigenlijk weten wat deze precies willen zeggen. Kijk verder naar de verhouding van deze indeling, is het een eerder voedzaam product met voldoende eiwitten én koolhydraten? Logisch dat de kcal-waarde hoger ligt dan een andere variant met bijvoorbeeld minimale eiwitten.

Wat we zeker willen vermijden zijn producten met veel suikers. Suikers zijn enkelvoudige koolhydraten die ons een piek van energie geven, maar we weten ook allemaal dat deze eerder kortstondige piek zich al snel omzet in een dip. Dit is het klassieke gevaar waarbij we sneller geneigd zijn om keer op keer te kiezen voor deze suikers. Suikerrijke producten bevatten ook een hoop extra calorieën die erg snel oplopen indien we niet bewust zijn van onze acties.

Kies daarom voor producten die op lange termijn een verzadigd gevoel geven. Wees bewust van wat je koopt en bepaal voor je zelf de balans wat kan en wat je beter niet doet.

blank

Wat zijn gezonde kant en klare maaltijden van Rich Meals om af te vallen

Het is belangrijk om een ‘gezonde’ maaltijd te definiëren. Wanneer kunnen we een maaltijd gezond noemen? Dan kijken we naar de voedingswaarde en de verdeling hiervan bij een kant en klare maaltijd. Is er een balans tussen de koolhydraten, eiwitten, vetten en alle andere noodzakelijke vitamine en mineralen? Daarom werken we bij al onze maaltijden met dagverse producten en voldoende groenten voor een gebalanceerde maaltijd.

We hebben net gezien dat afvallen een proces is waarbij we gaan voor een calorietekort. Dit zijn diverse en smaakvolle maaltijden waarbij de calorie-inname laag ligt. Dit simpelweg zodat we onze calorieën en onze energie gunstig kunnen verdelen doorheen de dag zodat we alsnog een calorietekort creëren.

Ga hier steeds voor voldoende groenten en voor producten die een verzadigd gevoel geven, denk bijvoorbeeld aan kwark, havermout, avocado of noten. Rich-Meals heeft hiervoor speciaal een maaltijdpakket gemaakt die ideaal is voor afvallen.

Fitnessmaaltijden van Rich Meals om aan te komen

Net zoals afvallen, is aankomen ook een rekensom. Hier hebben we meer vrijheid omdat we een hoger kcal inname hebben en kunnen kiezen voor producten die onder andere vetrijker zijn en hoger in bijvoorbeeld koolhydraten. Bestel hier een maaltijdpakket van 38 smaakvolle kant en klare maaltijden die hoog zijn in calorieën en de juiste ingrediënten bevatten om optimaal spiermassa aan te komen.

Het is belangrijk dat we op een gezonde manier omgaan met voeding en dat we bewustwording creëren van de producten die we consumeren. Bepaal je doelen en je calorie-inname en vergeet niet dat dit proces de nodige tijd en consistentie vereist! Hierbij staat balans en gezondheid áltijd centraal.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *